Pages

სამოდელო გაკვეთილები




 1 .გაკვეთილის გეგმის მოკლე აღწერა
საგანი-ინგლისური ენა
კლასი : პირველი

1.    სახელი და გვარი
თამარი კეკელია
2.    თემის სახელწოდება
we opened the door of an English language ‘’ - ჩვენ გავაღეთ ინგლისური ენის სამყაროს კარი
              3.  გაკვეთილის
სასწავლო მიზნები


დაწყებითი საფეხურის ინგლისური ენის პროგრამის შინაარსი
1. სამეტყველო ფუნქციები

1.1.       სოციალური ურთიერთობები
1.2.       ინფორმაციის გაცვლა
1.3.       აღწერა/დახასიათება
1.4.       შეფასება
1.5.       სურვილის გამოხატვა
1.6.       გრძნობები/შეგრძნებები
1.7.       დროში ორიენტირება
1.8.       სივრცეში ორიენტირება
1.9.       ნებართვა
1.10.   ინტერაქცია საკლასო ოთახში

2. ლექსიკა
2.1    ინდივიდი
2.2    ინდივიდის გარემოცვა
2.3    აქტივობები

საგნობრივი შინაარსი -წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:

მოსმენა:
უცხ.დ.I.1. მოსწავლე შეუძლია მასწავლებლის მითითებების გაგება.
უცხ.დ.I.2. მოსწავლე შეუძლია მოსმენილი ილუსტრირებული მინიდიალოგების/მონოლოგების გაგება.
უცხ.დ.I.3. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ილუსტრირებული აღწერითი/ნარატიული ხასიათის ტექსტების გაგება.
უცხ.დ.I.4. მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.
კითხვა:
უცხ.დ.I.5. მოსწავლეს შეუძლია ნაცნობი და ხშირად გამოყენებული სიტყვების ორთოგრაფიული ხატის პირდაპირი გზით (გაშიფრვის გარეშე) ამოცნობა.

უცხ.დ.I.6. მოსწავლეს შეუძლია სიტყვების, წინადადებების გაშიფრვა-წაკითხვა.

წერა:
უცხ.დ.I.7. მოსწავლეს შეუძლია ასოების, სიტყვების წერა.

ლაპარაკი


უცხ.დ.I.8. მოსწავლეს
გამომუშავებული აქვს
ელემენტარული
ფონოლოგიური
უნარ-ჩვევები.
უცხ.დ.I.9. მოსწავლეს
შეუძლია უცხოური ენის
ბგერების, ჟღერადობების,
ინტონაციების აღქმა, მიბაძვა
გამეორება.
 უცხ.დ.I.10. მოსწავლეს
შეუძლია მარტივ
ინტერაქციაშ მონაწილეობის
მიღება.


კულტურათა დიალოგი: 
უცხ.დ.I.11. მოსწავლე
შეუძლია ინფორმაცი
ამოცნობა კულტურის
სფეროდან, უცხო და
მშობლიურ
სოციოკულტურული
გარემოს შედარება.

 სწავლის სწავლა:
უცხ.დ.I.12. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება.
უცხ.დ.I.13. მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.

4.    სწავლის შედეგები
(მოსწავლეები მოახდენენ შესწავლილი თემების პრეზენტაციას-აქვთ რა განვითარებული  მოსმენის, კითხვის, ზეპირ მეტყველების უნარები- სასწავლო საფეხურთან შესაბამისობაში-)თითოეული აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:   თითოეული აქტივობა  უნმტკიცებს თითოეულ ინდივიდს ასრებულ ცოდნას, ხორციელდება გონებრივი იერიში- ხდება მათი ცოდნის მობილიზება - მოსწავლეები  ხვეწენ ინდივიდუალური მუშაობის უნარს, ასევე თანამშრომლობენ წყვილებში - (ესალმებიან, იცნობენ, გამოხატავენ სიმპათიას......)
ხდება მეტყველების დახვეწა- პრეზენტირება ,  პატარა სიტყვების ამოკითხვა ხვეწს კითხვის უნარს, ასევე ააქტიურებს მოტორულ ჩართულობას.

საგნობრივი შინაარსი -წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:
უცხ.დ.I.1. მოსწავლე შეუძლია მასწავლებლის მითითებების გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           სათანადოდ რეაგირებს მასწავლებლის მითითებებზე (ადექი, დაჯექი, მოდი დაფასთან, გადაშალე წიგნი და სხვა).
უცხ.დ.I.2. მოსწავლე შეუძლია მოსმენილი ილუსტრირებული
 მინიდიალოგების/მონოლოგების გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ხმის ტემბრით ამოიცნობს პერსონაჟებს;
·           რეპლიკებს აკავშირებს პერსონაჟებთან;
·           ინტონაციით გამოხატულ ემოციებს უკავშირებს ილუსტრირებულ პერსონაჟთა გამომეტყველებას;
·           ამოიცნობს ნასწავლ სიტყვებს და მათზე დაყრდნობით რეპლიკებსა და წინადადებებს აკავშირებს შესაბამის ილუსტრაციასთან.
უცხ.დ.I.3. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ილუსტრირებული აღწერითი/ნარატიული ხასიათის ტექსტების გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს პერსონაჟს, ცხოველს, საგანს და აკავშირებს მას შესაბამის ნახატთან/ ჟესტიკულაციით განასახიერებს/ ხატავს/ მიუთითებს რეალურ საგანზე;
·           ამოიცნობს პერსონაჟს, ცხოველს, საგანს აღწერილი ნიშან-თვისებების მიხედვით (მაგ., წითელი, მრგვალი, დიდი, პატარა) და მიუთითებს/აფერადებს/შემოხაზავს მას;
·           ამოიცნობს კონკრეტულ მოქმედებებს და განასახიერებს, ან მიუთითებს მათ სურათზე (თამაშობს, ხატავს, დახტის და სხვა).

მოსმენის სტრატეგიები                                                                                         
უცხ.დ.I.4. მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ცდილობს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების დამოუკიდებლად ამოცნობას ნაცნობ ვერბალურ თუ არავერბალურ ელემენტებზე დაყრდნობით (ჟესტიკულაცია, სხვადასხვა ტიპის ხმაური, ინტონაცია, ილუსტრაცია).

მიმართულება: კითხვა
უცხ.დ.I.5. მოსწავლეს შეუძლია ნაცნობი და ხშირად გამოყენებული სიტყვების ორთოგრაფიული ხატის პირდაპირი გზით (გაშიფრვის გარეშე) ამოცნობა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს საკუთარ და თანაკლასელების სახელებს;
·           ამოიცნობს ზეპირმეტყველებაში შესწავლილ და ხშირად გამოყენებულ სიტყვებს;
·           სიტყვათა ჩამონათვალში, ნასწავლ ტექსტში პოულობს წინასწარ მითითებულ ნაცნობ სიტყვებს.
უცხ.დ.I.6. მოსწავლეს შეუძლია სიტყვების, წინადადებების გაშიფრვა-წაკითხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ასხვავებს ნაბეჭდ და ნაწერ ასოებს;
·           ასხვავებს მთავრულ და არამთავრულ ნაბეჭდ ასოებს;
·           აკავშირებს ნაბეჭდ ასოებს შესაბამის ნაწერ ასოებთან;
·           დამახსოვრებულ სიტყვებში ამოიცნობს ასოებს/ასოთშენაერთებს და აკავშირებს მათ შესაბამის ბგერებთან;
·           ადარებს ერთმანეთს სიტყვის შემადგენელი ასოებისა და ბგერების რაოდენობას და გამოაქვს სათანადო დასკვნა (მაგ., მეტი ასოა და ნაკლები ბგერა იმიტომ, რომ ერთი ასო არ იკითხება, ან ორი ასო ერთ ბგერად გამოითქმის);
·           დამახსოვრებულ სიტყვებზე დაყრდნობით აანალიზებს სხვა სიტყვებს, ამოიცნობს მათში ანალოგიურ ასოებს/ასოთშენაერთებს და აკავშირებს შესაბამის ბგერებთან;
·           შიფრავს სიტყვებს, მოკლე წინადადებებს.
მიმართულება: წერა
უცხ.დ.I.7. მოსწავლეს შეუძლია ასოების, სიტყვების წერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           აღწერს კონკრეტული ასოს ზედა/ქვედა/შუა ნაწილებს (მაგ., სად არის სწორი ხაზი, რგოლი, რკალი; საით მრგვალდება რკალი; რამდენი რკალია და ა.შ.);
·           ხელის სწორი მოძრაობით გამოსახავს ნაცნობი ასოს ფორმას;
·           ხელის სწორი მოძრაობით რვეულში გამოწერს ანბანის მთავრულ და არამთავრულ ასოებს;
·           იცავს ბადეში ასოს ჩაწერის წესებს (სტრიქონზე განლაგება, ზომა და მოხაზვის მიმართულება);
·           ნაწერიდან ან ნაბეჭდი წყაროდან გადმოწერს იმ სიტყვებს, რომელთა ასო-ბგერების ურთიერთშესაბამისობაც შესწავლილი აქვს.


მიმართულება: ლაპარაკი
უცხ.დ.I.8. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ელემენტარული ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს უცხოური ენისათვის დამახასიათებელ ბგერებს;
·           სიტყვას ყოფს მარცვლებად, მარცვლებს აერთიანებს სიტყვებად;
·           ამოიცნობს და ტაშის დაკვრით ითვლის სიტყვაში მარცვალთა რაოდენობას;
·           მასწავლებლის მიერ ჩამოთვლილ სიტყვებში ამოიცნობს იმათ, რომლებიც მოიცავს წინასწარ მითითებულ ბგერას/მარცვალს;
·           მარცვლების რაოდენობას წარმოადგენს შესაბამისი რაოდენობის სიმბოლოთი (მაგ., ერთმარცვლიან სიტყვას - ერთი რკალით, ორმარცვლიანს - ორი რკალით და ა.შ.);
·           ამოიცნობს სიტყვაში მითითებული მარცვლის ადგილმდებარეობას (დასაწყისში, შუაში, ბოლოში) და სიმბოლურად გამოსახავს მას (მაგ., სამმარცვლიანი სიტყვის გამომხატველი სამი რკალიდან აფერადებს მითითებული მარცვლის შესაბამის რკალს);
·           მოსმენილ წინადადებაში გამოყოფს სიტყვებს;
·           მასწავლებლის მიერ ჩამოთვლილ სიტყვებში ამოიცნობს იმათ, რომლებიც იწყება წინასწარ მითითებული ბგერით;
·           ერთმარცვლიან სიტყვას შლის ბგერებად, ბგერებს აერთიანებს სიტყვად.
უცხ.დ.I.9. მოსწავლეს შეუძლია უცხოური ენის ბგერების, ჟღერადობების, ინტონაციების აღქმა, მიბაძვა-გამეორება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ზეპირად კითხულობს ლექსებს, გათვლებს, ასრულებს სიმღერებს;
·            ლექსის/სიმღერის შინაარსს ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ მეტყველებას (ინტონაციას, მიმიკას, ჟესტიკულაციას, რიტმულ მოძრაობებს);
·           იმეორებს მასწავლებლის მიერ წარმოთქმულ ბგერებს, სიტყვებს, მოკლე ფრაზებს, ენის გასატეხებს;
·           ტექსტის წარმოთქმისას იცავს შესაბამის ინტონაცის, მახვილებს, რიტმულ სეგმენტებს.

უცხ.დ.I.10. მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობის მიღება.
 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           თითო სიტყვით პასუხობს მარტივ კითხვებს ან რეაგირებს მათზე არავერბალური საშუალებებით (მაგ., ეს ბურთი რა ფერისაა? – წითელი; სად არის მანქანა? – მიუთითებს შესაბამის ნახატს).

მიმართულება: კულტურათა დიალოგი
უცხ.დ.I.11. მოსწავლეს შეუძლია ინფორმაციამოცნობა კულტურის სფეროდან, უცხო და მშობლიურ სოციოკულტურული გარემოს შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           აკვირდება და ამოიცნობს სასწავლო მასალაში მოცემულ კულტურის, სოციო-კულტურის რეალიებს (ილუსტრაციებში ასახული ზღაპრის, ანიმაციური ფილმების პერსონაჟებ, დროშა და სხვა);
·           პოულობს სასწავლო მასალაში გამოვლენილ კონკრეტულ მსგავსებებსა და განსხვავებებს (საკუთარ სახელებს, ბგერებს და სხვა).

მიმართულება: სწავლის სწავლა
უცხ.დ.I.12. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • უვლის და აწესრიგებს სასწავლო ნივთებს;
  • მოაქვს საჭირო ნივთები;
  • ახერხებს ყურადღების კონცენტრირებას;
  • ცდილობს, დაიცვას დროის ლიმიტი ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას.

უცხ.დ.I.13. მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • ცდილობს დასმული ამოცანების გადაჭრას;
ქმნის რესურსებს და იყენებს მათ 





5.    მიმდინარეობა
(აქტივობა და დრო)
·         გაცნობა მისალმება
·         ვცნობთ ასოებს
·         შეგვიძლია თვლა 1-იდან 10-მდე
·         ჩვენ გვიყვარს ხილი
·         ვფლობთ ლექსიკურ მარაგს
·         ფერები
·          საგნების განსაზღვრა-დიდი /პატარა
·         აქტივობები მოტორული უნარების გამოყენება
აქტივობები/ დრო : 1.მისალმება გაცნობა  - Hello ! what’s your name?
                                                                             -Hello !  My name is…….  what’s your name?
                                                                            - Nice to  meet you!
                                                                          -  Nice to  meet you!
მოსწავლეები მუშაობენ  წყვილებში- ესალმებიან ეცნობიან ერთმანეთს-დრო  5 წთ
2 ვიდეო სიმღერა- მოსწავლეები  ასახელებენ ასოებს სიმღერით    დრო -1 წთ
3. მოსწავლეები უყურებენ ვიდეოს რომელის გამოყენებითაც იმეორებენ 1-იდან 10-მდე დათვლას და სხვადასხვა ფერის რიცხვების გამოყენებით ფერებს. შემდეგ ინდივიდუალურად ასახელებენ მასწავლებლის მითითებულ რიცხვს და ფერს- რის შემდეგაც ინდივიდუალურად  ითვლიან 1-იდან 10მდე.  - დრო  ვიდეო 2 წთ  მოსწავლეთა ინდივიდუალური აქტივობა 7 წთ
4 ჩვენ გვიყვარს ხილი , მოსწავლეები  უყურებენ ვიდეოს სადაც გამოსახულია ხილი, ასახელებენ ხილს და  ახასიათებენ მის ფერს და ზომას დიდი და პატარა
დრო -ვიდეო 2 წთ+ მოსწავლეთა აქტივობა დახასიათება  5 წთ   
5  მოსწავლეები უყურებენ ვიდეოს სადაც გამოხატულია მოქმედებები, მოქმედების გამოჩენამდე   იწერება მოკლე სიტყვები რომლებსაც კითხულობენ და ცდილობენ გამოიცნონ  -და განასახიერონ მაგ: სიცილი, დალევა..... დრო-  4 წთ  ( ვიდეო + აქტივობა)

6 ვთამაშობთ- გამოვიცნოთ-გავიხსენოთ შესწავლილი ლექსიკა- თითოეულ მოსწავლეს აქვს მასწავლებლის როლი რომელმაც უნდა ამოარჩიოს ორი საჩვენებელი ბარათი რომელზეც გამოსახულია შესწავლილი ლექსიკის (სიტყვის )  ამსახველი ობიექტი ან ქმედება -აჩვენებს კლასს და  ეკითხება თუ რა არის ის?მოსწავლეები ინდივიდუალურად და ჯგუფურად პასუხობენ. დრო- 10 წთ
7 გაკვეთილის ბოლოს ინდივიდუალურად მოსწავლეებს  გადაეცემათ სერთიფიკატები   დრო - 3 წთ

6.    შეფასება
გაკვეთილის განმავლობაში წარმოჩენილი ცოდნის შეფასება:   შექება -სიტყვიერი კომენტარი ,ხოლო  გაკვეთილის დასასრულს- სერთიფიკატების გადაცემა - მასწავლებლის მიერ მომზადებული
ყოველი ინდივიდისათვის.
თვითშეფასება:
მოსწავლეებმა ორგანიზებულად წარმოადგინეს - მოახდინეს პრეზენტაცია შესწავლილი მასალის. გაკვეთილის ბოლო  ნაწილი რომელიც ააქტიურებდა მათ მოტორულ უნარებსა და ასევე მოიცავდა თამაშს იყო უფრო ნაყოფიერი- ვფიქრობ წინარე აქტივობებში  ცოდნის გააქტიურება უნდა ყოფილიყო მსგავს აქტივობებთან ინტეგრირებული.


10. რესურსები

               . საჩვენებელი ბარათები
        . ვიდეო მასალა  (კომპიუტერით ხდება პრეზენტირება)




























          
            გაკვეთილის მთავარი თემა

გაერთიანებული სამფეო
       
              სწავლების საფეხური
 მერვე კლასი სIII/
B1.1./- ევრ.საბჭ. დონე

               მოსწავლეთა პროფილი
29 მოსწავლე



გაკვეთილის მნიშვნელობა/ აქტუალობა
მოსწავლეები გაეცნობიან გაერთიანებული სამფეოს შემადგენელ ნაწილებს- დიდი ბრიტანეთი -ლონდონი - ლონდონის ღირსშესანიშნავი ადგილები St. Paul’s cathedral. Tate modern, The museum of  London, Convent Garden, Big Ben, Madame Tussaud’s, The London eye, monuments

















გაკვეთილის  მიზნები და შედეგები
 კითხვა :უცხ.ს.III.8. მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს ტექსტის სტრუქტურული მახასიათებლები, ნასწავლი ენობრივი ფორმები და მათი ფუნქცია შინაარსიან კონტექსტში.

უცხ.ს.III.9. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის/ნაწყვეტის ხმამაღალი კითხვა.

უცხ.ს.III.10. მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას საკითხავი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და კითხვის უნარის გასაუმჯობესებლად.
კულტურათა დიალოგი:უცხ.ს.III.21. მოსწავლე იცნობს სამიზნე ქვეყნის/ქვეყნების კულტურულ რეალიებს.
ლაპარაკი:უცხ..III.16. მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა.
უცხ..III.18. მოსწავლეს შეუძლია დამხმარე საშუალებებზე დაყრდნობით საუბარი.
უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება (მედიაცია):უცხ.ს.III.23. მოსწავლეს შეუძლია უცხოურ ენაზე განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის პროექტი
სწავლის სწავლა:უცხ.ს.III.24. მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვროს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
უცხ.ს.III.27.
მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა ხერხს ლექსიკური მარაგის განსამტკიცებლად და გასამდიდრებლად.


                        წინარე ცოდნა
მოსწავლეებს აქვთ საკმარისი ლექსიკური მარაგი, რათა გაეცნონ და გაიღრმავონ აღნიშნულ თემასთან დაკავშრებით  ცოდნა,ფლობენ მეტყველებისა და წერა-კითხვის უნარებს, იყენებენ გრამატიკულ სტრუქტურებს.

შეფასების საგანი და პროცედურები
მოსწავლეებს შეეძლებათ არსებულ თემასთან დაკავშირებით ინფორმაციის გაზიარება და აქტივობების შესრულება,შეფასების ობიექტი არის ზეპირი პრეზენტაცია, წყვილური მუშაობა ასევე ინდივიდუალური .

სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
სახელმძღვანელო , კომპიუტერი,(დამატებითი მასალის მოძიებისათვის -ფოტოები, ინფორმაცი) მასწავლებლის მიერ შექმნილი სლაიდი
images.yandex.ru pictures of great britain
http://www.aviewoncities.com/london/londonattractions.htm













          გაკეთილის მსვლელობა
აქტივობა 1: მასწავლებელი ახსენს საკუთარი სლაიდის პრეზენტაციას- აჩვენებს რა სურათს და დასახელებას ისტორიული ძეგლისა ეკითხება მოსწავლეებს ფლობენ თუ არა რაიმე ინფორმაციას და  აცნობს შემდეგ მოკლე ინფორმაციას კონკრეტული ძეგლის შესახებ-
 აქტივობა 2:მოსწავლეები აკვირდებიან  ფოტო სურათებს სახელმძღვანელოში და ცდილობენ გამოიცნონ თუ რა ადგილებია გამოსახული დიდ ბრიტანეთში;  წყვილებში დრო-
აქტივობა 2: მოსწავლეები აკავშირებენ ფოტო სურათებს სახელწოდებებთან, რის შედმეგაც ამოწმებენ  თუ რამდენად სწორედ შეუსაბამეს ფოტო- სახელწოდებას.წყვილებში  დრო-
აქტივობა 3:მოსწავლეები ეცნობიან სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტს  ლონდონის ღისშესანიშნავი ადგილების შესახებ, ასევე ახდენენ უცხო სიტყვევბის ხასზგასმა -მარკირებას- ინდივიდუალურად- დრო: -
აქტივობა 3: მოსწავლეები აკავშირებენ  სიტყვებს - ინგლისურ განმარტებებთან- და ადარებენ მეწყვილესთან- ინდივიდუალური /წყვილური  დრო- აქტივობა 4:   მოსწავლეებს ეძლევათ დავალება  ამოირჩიონ ერთი ღირსშესანიშნავი ადგილი თავიანთი სურვილით - რომლის შესახებაც იძიებენ და  იმახსოვრებენ  ინფორმაციას ხოლო შემდეგ ახდენენ პრეზენტაციას -სურვილის მიხედვით ან აკეთებენ აფიშას(პოსტერს) ფოტო მასალით აკეთებენ სლაიდს და იყენებებ პრეზენტირებისათვის. ინდივიდუალურად ან წყვილში- დრო------- აღნიშნული დავალების მისაცემად
კრიტერიუმების ბადე ზემოთ მოცემული შემაჯამებელი ზეპირი დავალებისათვის
ქულები
პირობასთან შესაბამისობა

იცავს დროის ლიმიტს
0 - 1
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს
0 - 1
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები

თანამიმდევრულად აღწერს/გადმოსცემს მოქმედებებს
0 - 1
განსაზღვრავს მოქედების დროსა და სივრცეს
0 - 1
ენობრივი უნარ-ჩვევები

იყენებს ნასწავლი დროის გამომხატველ გრამატიკულ კონსტრუქციებსა და ენობრივ ფორმებს
0-2
ადეკვატურად იყენებს ზმნის წარსული დროის გამომხატველ ფორმებს
0 - 1
იყენებს ნასწავლ ლექსიკას
0 - 1
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები

ავლენს ფანტაზიის უნარს, ორიგინალურობას
0 - 1
იჩენს გაბედულებას ენობრივი თვალსაზრისით
0 - 1
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10

უცხ.ს.III.8. მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს ტექსტის სტრუქტურული მახასიათებლები, ნასწავლი ენობრივი ფორმები და მათი ფუნქცია შინაარსიან კონტექსტში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·            სტრუქტურული ორგანიზების მიხედვით ადარებს ერთმანეთს ერთი და იმავე სახის ტექსტებს (მაგ., შემეცნებითი ხასიათის ორ ტექსტ) და მშობლიურ ენაზე მსჯელობს, რომლის სტრუქტურა უფრო მეტად უწყობს ხელს ტექსტის აღქმას და რატომ;
·            ამოიცნობს მოქმედებათა სიხშირისა და ხანგრძლივობის გამომხატველ ენობრივ საშუალებებს (ზმნიზედას, ზმნის სათანადო ფორმა);
·            ამოიცნობს ადგილმდებარეობის, მიმართულების, მანძილის გამომხატველ ენობრივ საშუალებებს;
·           ამოიცნობს მოქმედებათა თანამიმდევრულობის (წინმსწრები და მერმინდელი მოქმედების) გამომხატველ მარტივ ენობრივ კონსტრუქციებს;
·            ამოიცნობს ლოგიკური კავშირების (მაგ., მიზეზი, შედეგი, ოპოზიციის) გამომხატველ მარტივ ენობრივ სტრუქტურებს.

უცხ.ს.III.9. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის/ნაწყვეტის ხმამაღკითხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           შეარჩევს ტექსტს/ნაწყვეტს, რომლის წაკითხვაც სურს აუდიტორიის წინაშე;
·           წაკითხვამდე გაიაზრებს ტექსტის შინაარსს;
·           შინაარსის შესაბამისად ცვლის მეტყველების ტემპს, ხმის ტემბრს;
·           ინტონაციით გამოხატავს ტექსტში ასახულ ემოციებს;
·           სასვენი ნიშნების ფუნქციით იყენებს ინტონაციას;
·           კითხვის პროცესში ცდილობს მხედველობითი კონტაქტის დამყარებას აუდიტორიასთან;
·           მეტყველებს გარკვევით და მკაფიოდ.

კითხვის სტრატეგიები

უცხ.ს.III.10. მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას საკითხავი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და კითხვის უნარის გასაუმჯობესებლად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           იყენებს გაცნობითი კითხვის ხერხებს: აკვირდება ტექსტის აგებულებას, სათაურს, აბზაცებს, ილუსტრაციებს, წარწერებს, გამოყოფილ სიტყვებს და სხვა; არ ჩერდება უცნობ სიტყვებზე;
·           იყენებს შესწავლითი კითხვის ხერხებს: პირველი წაკითხვისას მთლიანად ეცნობა ტექსტს; სირთულეების დასაძლევად გადაიკითხავს გაუგებარ, რთულ ან მნიშვნელოვან ნაწილებს; კონტექსტის, გამოცდილების ან ლექსიკონის დახმარებით აზუსტებს უცხო სიტყვების მნიშვნელობას;
·           იყენებს ძიებითი კითხვის ხერხებს: კონკრეტული ინფორმაციის მოძიების მიზნით სწრაფად გადაიკითხავს ტექსტს, ეძებს საყრდენებს: საკვანძო სიტყვებს, აბზაცების პირველ წინადადებებს, რუბრიკებს, განმარტებებს, სქემებს, ტაბულას და სხვა;
·           დამოუკიდებლად ამოიცნობს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების მნიშვნელობას ნაცნობი ელემენტების (ილუსტრაციები, ნაცნობი ფუძის, კონტექსტი, მშობლიურ ენაში დამკვიდრებული უცხოური სიტყვები და სხვა) დახმარებით;
·           სხვადასხვა ელემენტის მოშველიებით (სათაური, აბზაცების დასაწყისი, საკვანძო სიტყვები, ერთ-ერთი აბზაცი, გამოყოფილი სიტყვები) გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შინაარსის შესახებ;
·           აღწერს, რა ხერხით/გზით მოახერხა საკითხავი ამოცანის გადაჭრა;
·           ადარებს სხვების მიერ შერჩეულ ხერხს და გამოაქვს დასკვნა, თუ რომელი მიდგომა იყო უფრო ეფექტური.
მიმართულება: ლაპარაკი
დიალოგური მეტყველება
უცხ.ს.III.16. მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           სვამს და პასუხობს კითხვებს ნაცნობ თემატიკაზე;
·           ახერხებს თანამოსაუბრეთა რეპლიკებზე რეაგირებას;
·           წინასწარი მომზადების საფუძველზე ახერხებს ამა თუ იმ საკითხთან დაკავშირებით საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას და მის განმარტებას (რა მოსწონს/არ მოსწონს, რატომ);
·           წინასწარი მომზადების საფუძველზე აკეთებს სხვადასხვა ტიპის არჩევანს და განმარტავს მას (მაგ., რომელი მსახიობი ურჩევნია და რატომ, სად ურჩევნია წასვლა და რატომ და სხვა);
·           მიმართავს მასწავლებელს, კლასელებს სასწავლო პროცესში წარმოქმნილ საჭიროებებთან დაკავშირებით;
·           პასუხობს წაკითხულ ტექსტთან დაკავშირებულ კითხვებს.

უცხ.ს.III.21. მოსწავლე იცნობს სამიზნე ქვეყნის/ქვეყნების კულტურულ რეალიებს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს სახელმწიფო სიმბოლოებს (დროშა, გერბი, ჰიმნი და სხვა);
·           ასახელებს სამიზნე ქვეყანასთან/ქვეყნებთან დაკავშირებულ გეოგრაფიულ, დემოგრაფიულ მონაცემებს, მნიშვნელოვან ისტორიულ მოვლენებს (მაგ. სამიზნე ქვეყნების დედაქალაქები, გერმანიის გაერთიანების დღე, ბასტილიის აღების დღე და სხვა);
·           ამოიცნობს ხელოვნებისა და არქიტექტურის ნიმუშებს (მაგ., ბრანდენბურგის კარიბჭე, პარიზის ღვთისმშობლის ტაძარი, ბიგ ბენი, ოსტანკინოს ანძა და სხვა);
·           ამოიცნობს ისტორიულ პირებს და გამოჩენილ ადამიანებს (მაგ. ვოლფგანგ გოეთე, შარლ დე გოლი, დედოფალი ელისაბედ მეორე, ალექსანდრე პუშკინი), ასახელებს მათი მოღვაწეობის სფეროებს, ეპოქას, დამსახურებას;
·           ასახელებს დღესასწაულებსა და ზეიმებს.

უცხ.ს.III.23. მოსწავლეს შეუძლია უცხოურ ენაზე განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის პროექტი (მაგ., გამოფენა; სადღესასწაულო სუფრა; ტურისტული ბროშურის შექმნა უცხოელებისთვის, ან სასკოლო ვებგვერდზე განთავსება; დამეგობრება მსოფლიოს რომელიმე კუთხის ისეთ კლასთან, რომელიც იმავე ენას სწავლობს და სხვა).
 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           მასწავლებელთან ერთად აყალიბებს პროექტის წარმატებით განხორცილების კრიტერიუმებს;
·           გუნდის წევრებთან ერთად განსაზღვრავს და გეგმავს განსახორციელებელ ეტაპებს;
·           მასწავლებელთან ერთად ადგენს შესრულების ვადებს;
·           ახდენს ცოდნისა და უნარების მობილიზებას, განსაზღვრავს, თუ რა ცოდნა და უნარები უნდა შეიძინოს დასმული ამოცანების გადასაჭრელად;
·           გუნდის წევრებთან ერთად განსაზღვრავს და ინაწილებს ფუნქციებს;
·           გუნდის წევრებთან ერთად მოიძიებს, შეარჩევს და დაამუშავებს ინფორმაციას;
·           შეარჩევს პროექტის წარდგენის ფორმას;
·           განახორციელებს პროექტს;
·           გადის რეპეტიციას, გუნდის წევრებთან ერთად აკეთებს პრეზენტაციის სიმულირებას სხვა გუნდის წინაშე, კომენტარების, შენიშვნების გათვალისწინებით, აუმჯობესებს პროექტს, შეაქვს შესწორებები;
·           გუნდის წევრებთან ერთად შეიმუშავებს პროექტის საბოლოო ვერსიას და წარადგენს მას აუდიტორიის წინაშე.

უცხ.ს.III.24. მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვროს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           მონაწილეობს დავალების წარმატებით შესრულების კრიტერიუმების ჩამოყალიბებაში;
·           გამოკვეთს დავალების განხორციელების ეტაპებს;
·           განსაზღვრავს იმ ცოდნასა და უნარებს, რომლებსაც ფლობს და გამოიყენებს დავალების შესასრულებლად;
·           განსაზღვრავს, თუ რა ცოდნა და უნარები უნდა შეიძინოს ახალი დავალების შესასრულებლად;
·           განსაზღვრავს რა გაუადვილდება, რა გაუჭირდება, რაში დასჭირდება დახმარება, კონსულტაცია;
·           განსაზღვრავს საჭირო სტრატეგიებს დავალების თითოეული ეტაპისათვის.

უცხ.ს.III.27. მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა ხერხს ლექსიკური მარაგის განსამტკიცებლად და გასამდიდრებლად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           სისტემატურად იმეორებს განვლილ ლექსიკურ მასალას;
·           ამოკრებს ცუდად ათვისებულ ლექსიკურ ერთეულებს;
·            იყენებს დამახსოვრების სხვადასხვა ხერხს (რამდენჯერმე გადაწერა, ხმამაღლა გამეორება, ერთი ფუძის სიტყვების, ანტონიმური/სინონიმური წყვილების დაჯგუფება, ასოცირება, კონტექსტში გამოყენება, თემატიკის მიხედვით დაჯგუფება და სხვა).

No comments:

Post a Comment

teach and learn

    პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნვა 17.09.20-06.07.21      07.10.20 Key consulting conference :                                              ...