Pages

მილენიუმის ტრენინგები და დავალებები

22/23 ოქტომბერი 2016 წელი "მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლების მიდგომები"


სსიპ დავით სარაჯიშვილის სახელლობის .თბილისის # 16 საჯარო სკოლა
ინგლისური ენის მასწავლებელი: თამარ კეკელია
წინასატრეინინგო დავალება:
1
გაიხსენეთ და ჩამოწერეთ საკითხავი მასალიდან ორი-სამი თქვენთვის მნიშვნელოვანი საკითხი ( საკითხი შეიძლება მოიცავდეს წინასატრენინგო საკითხავი მასალიდან ერთ, ან მეტ სტატიას თუ რესურს)
ემოციური თავისებურებები და ბავშვის ქცევის მართვა და სხვა მასალა მჭიდრო კავშირშია და ერთმანეთზეა დამოკიდებული-მასწავლებელთა და მოსწავლეთა კავშირი მათი ინფორმაციის გაცვლის სტრაგეგიების ცოდნა ძალიან აქტუალურია,როგორც ადგილობრივ ასევე ინტელკულტრულ და მულტიკულტრულ განათლებაში რასაც განაპირობებს დიფერენციაციის თეორია,მრავალმხრივი ინტელექტის თეორია(ჰ.გარდნერი)- ინდივიდუალური შესაძლებლობები და უნარები გარემო და შინაგანი ფაქტორები: ფსიქო-ანალიტიკური( ზ.ფროიდი );და ფსიქო-სოციალური (ე.ერიქსონი)  მოტორული უნარების განვითარება, ბლუმის ტაქსონომიით განსაზღვრული საფეხურები.
2
მოცემული საკითხებიდან შეარჩიეთ ერთი თქვენთვის ყველაზე პრიორიტეტული საკითხი და მოკლედ აღწერეთ იგი.
როგორც ავღნიშნე  ყველა საკითხის მჭიდრო ურთიერთ  კავშირს ვხედავ მაგრამ ხაზგასმით გამოვყოფ  მრავალმხრივ ინტელექტის თეორიას: I „ნებისმიერი ადამიანი ფლობს ყველა სახის ინტელექტს“; II „თუ ყველა ადამიანი ფლობს სხვადასხვა გარეგნობას განუმეორებელ ტემპერამენტს და პიროვნულობას მაშინ ისინი სხვადასხვა ინტელექტუალურ პროფილებს ფლობენ.“
ყველა ადამიანში არის ინტელექტი მისი განვითარების დონე კი მისი გარემოდან გამომდინარეობს თუ როგორ ფსიქო-ემოციურ-სოციალურ გარემოშია იგი.შესაბამისად  განურჩევლად ასაკისა სქესისა და რასისა აღქმა განპირობებულია მისი გარემო განვითარებიდან და მსოფლმხედველობიდან განვითარებული ინტელექტიდან გამომდინარე.
3
მოიყვანეთ თქვენი პრაქტიკიდან ამ საკითხის შესაბამისი ორი მაგალითი.
  • ყველა მოსწავლე გაკვეთილის თემატიკიდან გამომდინარე მეტ ნაკლებად აქტიურად და უფრო მეტი ინტერესით ერთვება საგაკვეთილო პროცესში რაც დამოკიდებლია მათ ინტერესებზე, ინტელექტზე სოციუმზე,ფსიქო-ემოციურ განწყობაზე  რეალიზებისაკენ სწრაფვაზე. მაგ:როდესაც გვაქვს ფიზიკური აქტივობები მოსწავლეთა უმეტესობა უფრო მოტივირებულია სიმღერის , მოტორული დავალებების შესრულების დროს,ხატვის, და შედეგიც  თვალსაჩინოა მათ ცოდნაზე უფრო მარტივად იმახსოვრებენ, არიან მოსწავლეები რომლებსაც უთქვამთ დაახლოებით კლასში (1-2) რომ არ სურთ სიმღერა მოსუმენენ და დაიმახსოვრებენ, ( არ ვაძალებ აქტივობაში ჩართვას) როცა ხდება გამოკითხვა ისინი ახერხებენ პასუხის გაცემას. ( ანუ იმახსოვრებენ თანაკლასელთა ყურებითა და მოსმენით)
  • ძირითადად საშუალო საფეხურზე წინ იწევს ფსიქო-ემოციური ფატორები როდესაც ხშირად იციან გაკვეთილი და არ გპასუხობენ ან სცხვენიათ  გაკვეთილის მოყოლა სხვადასხვა მიზეზის გამო ასეთ დროს ვცდილობ ინდივიდუალურად მივუდგე გავარკვიო პრობლემა და თუ გაიხსნა ბავშვი სხვადასხვა სტრატეგიით მოვაგვაროთ  პრობლემა გააჩნია რას ახება ვთანამშრომლობთ  ფსიქოლოგთანაც.

4
არგუმენტირებულად დაასაბუთეთ, რატომ შეარჩიეთ სწორედ ეს საკითხი.
ყველა ადამიანისთვის მნიშნველოვანია საქმის კეთების დროს მისი ინტელექტის და ფსიქო-ემოციური მდგომარეობის გათვალისწინება- თუ როგორ მიეწოდება სხვადასხვა ტიპის ადამიანის  ინფორმაცია რაც მეტად პროდუქტიულს ქმნის მის ნამუშევარს.
5
შეაფასეთ თქვენს მიერ შერჩეული საკითხის მნიშვნელობა სასწავლო პროცესში.
  • მოსწავლესთან მასწავლებლის წარმატებული ურთიერთობისთვის
  • მოსწავლეთა მოტივაციისთვის და მათი დაფასების  შეგრძნებისთვის განურჩევლად ინტელექტისა სოციუმისა და სხვა გარემო პირობებისა რომ მათ ყველას თანაბარი უფლებები  აქვთ და შეუძლიათ თვითრეალიზაცია გრძნობენ რა რომ მასწავლებელი მათ გვერდში უდგას და ასრულებს სკაფოლდინგის როლს საჭიროების შემთხვევაში.


25/26 თებერვალი 2017 წელი


სსიპ  დავით სარაჯიშვილის სახელობის ქ.თბილისის მეთექვსმეტე საჯარო სკოლის ინგლისური ენის მასწავლებელი:
 თამარი კეკელია
                                                გაკვეთილის გეგმა
თემა: „ ტექნოლოგიები“
მიზანი:
·         მოსწავლეები შეძლებენ წინარე ცოდნის გააქტიურებას და მის ტრანსფერს აქტუალურ თემაში რომელთანაც შეხება აქვთ  ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
·         გაანალიზებენ მის დადებით და უარყოფით მხარეებს.
·         განუვითარდებათ პრეზენტაციისა და ჯგუფური მუშაობის ( თანამშრომლობითი) უნარი.
მიმართულება კითხვა:
უცხ.ს.VI.3. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის დარგობრივი შემეცნებითი ტექსტი
·           აკავშირებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას საკუთარ გამოცდილებასთან და ამის საფუძველზე გამოაქვს დასკვნა.

მიმართულება ლაპარაკი:
მონოლოგური მეტყველება
უცხ.ს.VI.15. მოსწავლეს შეუძლია საუბარი მისთვის საინტერესო/სასურველ თემაზე
·           აკონკრეტებს საუბრის თემას;
·           აკეთებს მცირე რეზიუმეს წაკითხულის, ნანახის, მოსმენილის გარშემო;
·            გადმოსცემს საკუთარ დამოკიდებულებას, განწყობას, თვალსაზრისს;
·           მოსაზრების, დამოკიდებულების გადმოცემისას გამოკვეთს მისთვის მნიშვნელოვან დეტალებს;
·           საუბრობს მომავლის გეგმებზე, სურვილებზე, ოცნებებზე.

წერის სტრატეგიები
უცხ.ს.VI.12. მოსწავლე ფლობს და იყენებს წერის ეფექტურ სტრატეგიებს (მოსამზადებელი, ტექსტის შედგენა, ტექსტის გაუმჯობესება) წერის პროცესის ყველა ეტაპზე.
·           დასმული საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით, მეხსიერებაში მოიძიებს საჭირო ინფორმაციას, ანუ გაააქტიურებს საჭირო ცოდნას .
·           შეარჩევს ინფორმაციებსა და იდეებს; მოიფიქრებს, თუ როგორ დააკავშირებს მათ ერთმანეთთან, ანუ შეიმუშავებს გეგმას.

დრო:  45 წუთი
მოსწავლეთა პროფილი: 20 მოსწავლე, კლასში არ არის სსიმ მოსწავლე
ორგანიზების ფორმები: ინდივიდუალური / ჯგუფური
წინარე ცოდნა:  მოსწავლე ფლობს გრამატიკულ და ლექსიკურ სტრუქტურებს , აღნიშნული საფეხურისათვის გათვალისწინებული მიზნებიდან გამომდინარე; რაც ხელს უწყობს პირადი მოსაზრების გამოხატვაში, შეუძლია პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა და სხვისი დამოკიდებულების გაგება, გაანალიზება- აქვს განვითარებული ინტერ და ინტრა პერსონალური უნარი რაც ხელს უწყობს თანამშრომლობით ურთიერთობის განვითარება /დახვეწას.
შესაძლო პრობლემები:  ტექნიკური პრობლემა;
( ამისათვის მასწავლებელს წინასწარ უნდა ჰქონდეს გაკეთებული სლაიდი ამობეჭდილი რომ ჩაატაროს პრეზენტაცია)
რესურსები:
·         დაბეჭდილი ტექსტები ტექნოლოგიების დადებით და უარყოფით მხარეებზე-სხვადასხვა მოსაზრებები.
·         პროექტორი
·         კომპიუტერი
·         ფლიჩარტი
·         მარკერები
·         მასწავლებლის მიერ მომზადებული პრეზენტაცია „Power point doc”
·         გაკვეთილის ბოლოს შეიქმნება მოსწავლეთა პრეზენტაციები.
აქტივობები:
            №1
·         მოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა / ჯგუფური მუშაობისათვის მომზადება  ( მერხების ორგანიზება-  მოსწავლეთა შესაძლებლობებიდან გამომდინარე თანაბარი გადანაწილება ჯგუფებში.   4 ჯგუფი- 5 მოსწავლე თითოეულ ჯგუფში.(დრო: 3 წუთი)
           №2
·         წინარე ლექსიკური და გრამატიკული ცოდნის გააქტიურება- მასწავლებლი სვავს კითხვას თუ რა არის „ტექნოლოგია“? მოსწავლეების მოწოდებული იდეებს წერს დაფაზე და შემდეგ ხსნის სიტყვის მნიშვნელობას. (დრო:5 წუთი)
№3
·         მასწავლებლის მიერ ორგანიზებული პრეზენტაცია  -„Power point doc”- მასწავლებელი აჩვენებს წინასწარ მომზადებულ სლაიდს- ძველი და  თანამედროვე,დახვეწილი ტექნოლოგიების შესახებ. სთხოვს მოსწავლეებს დაასახელოს წარმოდგენილი საგნების პოზიტიური და ნეგატიური მხარეები. (დრო: 8 წუთი)

№ 4
·         ჯგუფებს ურიგდებათ წინასწარ მომზადებული თემები ტექნოლოგიების შესახებ, მათი დადებითი და უარყოფითი შედეგების აღწერის შესახებ.
·         თითეულ ჯგუფი ინდივიდუალურად ამუშავებს თემებს, ამოწერენ მათ ძირითად აღნიშნულ საკითხებს, ასევე ინიშნავენ მათთვის უცხო სიტყვებს, ასევე გამოხატავენ საკუთარ აზრს კონკრეტული თემისადმი.  ( ინიდ/ჯგუფური)
·         ამზადებენ პრეზენტაციას. ( პოსტერს)
( დრო:15 წუთი)
№5
·         პრეზენტაცია.    (ჯგუფური/ ინდივიდუალური-  პრეზენტაციისათვის გამოდის სრული ჯგუფი -თითოეულ ჯგუფის წევრს გადანაწილები აქვს ჯგუფში გადაწყვეტილი საკითხის შესახებ მოკლე აღწერის /  დასახელების პრეზენტაცია)  
(დრო: 12 წუთი თითოეული ჯფუფისათვის 3 წუთი)               
დავალება : მასწავლებელი განმარტავს შემდეგი გაკვეთილისათვის განკუთვნილ დავალებას:            ( დრო: 2 წუთი)
 მოსწავლეები შემდეგი გაკვეთილისთვის ინდივიდუალურად  დაწერენ ესსეს:  „ მე, ვფიქრობ რომ საუკეთესო გამოგონება არის.... რატომ?!“
 (150-200 სიტყვა)

შეფასება:  
·         ჯგუფური მუშაობის შეფასება: მასწავლებელი აძლევს თითოეულ ჯგუფს განმავითარებელ შეფასებას- მოტივაციისათვის, თითოეული ჯგუფი ტაშით ხვდება ყოველი პრეზენტაციის დასრულებას.
·         საშინაო დავალების შეფასება მოხდება შემდეგი კრიტერიუმებით:
კრიტერიუმების ბადე ზემოთ მოცემული შემაჯამებელი წერითი დავალებისათვის
ქულები
პირობასთან შესაბამისობა

იცავს სიტყვების რაოდენობის ქვედა ზღვარს
0 - 1
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს
იყენებს მითითებულ კონსტრუქციას)
0 - 1
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები

გასაგებად და თანამიმდევრულად გადმოსცემს ინფორმაციებს
0 - 2
აზუსტებს, როდის რა მოხდა
0 - 2
ენობრივი უნარ-ჩვევები

იყენებს დროის გამომხატველ ნასწავლ გრამატიკულ კონსტრუქციებს, ფორმებს
0 - 2
იყენებს ნასწავლ ლექსიკას
0 - 1
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები

იჩენს გაბედულებას ენობრივი თვალსაზრისით
0 - 1
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10






მოსწავლეთა ცნობიერება და თვითშეფასება; მოსწავლეთა სწავლის ხარისხი და მათ მიერ პროფესიის არჩევაზე გავლენა;  პრაქტიკული მაგალითები; გენდერი და სოციალური ინკლუზიური ჭრილი

განათლების ხელმისაწვდომობა, ბავშვთა უფლებების დაცვა და მათი სოციალური ადაპტაციის უზრუნველყოფა, ასევე განსხვავებულობის აღიარება და პატივისცემა-ინკლუზიური განათლება ზუსტად ამ პრინციპებს გულისხმობს-განსხვავებული საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების ერთად სწავლებას და მათი ინდივიდუალური შესაძლებლობების გათვალისწინებას, რომელიც ერგება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებსა და პრინციპებს,რომელიც ორიენტირებულია ყველა მოსწავლის წინსვლასა და წარმატებაზე, თუმცაღა, ხშირია შემთხვევები, როდესაც მოსწავლეები ვერ ახდენენ საკუთარი შესაძლებლობების რეალიზებას იმ სოციუმიდან გამომდინარე, რომელთანაც მიუხედავად იმისა, რომ ყოველდღე აქვთ შეხება თავს განსხვავებულებად გრძნობენ და ირიყებიან, მაგრამ თითოეულ მათგანში ,შესაძლოა იყოს , სწორედ იმ განსხვავებულ სოციუმზე მაღალი ინტელექტი და ნიჭი.
ქალბატონი ელიოტის ექსპერიმენტი ,სწორედ განსხვავებულობას უსვავდა ხაზს, მოსწავლეებში ინტრა და ინტერ პერსონალური ინტელექტის  განვითარებას და ასევე მეტაკოგნიტური უნარების დახვეწას, განვითარებას როდესაც ის მოსწავლეებს სხვადასხვა ნიშნით ჰყოფს, აგრძნობინებს -თავს განსხვავებულად და აკვირდება მათ ქცევას, საუბრის დასაწყისში და ბოლოში აღნიშნავს რა, რომ ყველა ადამიანმა განურჩევლად რასისა, ერთმანეთს უნდა სცეს პატივი და არ უნდა განისაზღვრონ კანის ფერის მიხედვით, თუმცა, ხშირია სხვა რასის წარმომადგენლების ჩაგვრა. რეალური  „ როლური თამაშით“ აჩვენებს რა მოსწავლეებს რომ სხვისი დაცინვითა და ჩაგვრით შინაგანი ემოციები და დამოკიდებულები არ იცვლება; ბავშვები ( საზოგადოება) რომელიც სოციუმისგან რაიმე ნიშნით გარიყულად გრძნობს თავს, მათ დაბალი თვითშეფასება უნვითარდებათ და არც კი უჩნდებათ სურვილი თვით რეალიზების,ფიქრობენ რა, რომ ისინი მაინც მიუღებელნი იქნებიან საზოგადოებისათვის. მიუხედავად იმისა, რომ ლურჯ თვალება და ყავისფერ თვალება ხალხი, არასდროს ყოფილან გარიყულები, მასწავლებლის ერთი ფრაზით, რომ რომელიმე კატეგორია, მეორეზე პრივილეგირებული იყო, მათ თავი „სულელებად“ ჩათვალეს...მათი საგაკვეთილო ჩართულობაც დეაქტივირებული იყო,ხოლო რომელი ფერის თვალიც ლიდერობდა ,მათი ჩართულობა წარმატებისკენ იღწვოდა და მოტივაციით ასრულებდა დავალებებსა და მითითებებს. რასაც ,ხაზი გაესვა ვიდეოს ბოლოს, როდესაც მასწავლებელმა დასვა  კითხვა როცა ისინი არ იყვნენ პრივილიგირებულები რატომ არ იყვნენ ასე აქტიურები?
ყველა ინდივიდს უნდა ჰქონდეს, ისეთი გარემო ,რომელშიც თავს კომფორტულად, დაცულად და რეალიზებადად იგრძნობს მათი მცირედი მცდელობაც კი წახალისებადი  უნდა იყოს , რაც განაპირობებს მათში მოტივაციის ზრდასა და წარმატებას.ხშირია სხვადასხვა სოციუმის ფენიდან გამომდინარე,სხვადასხვა საკითხებზე სტერეოტიპების არსებობა რომ გარკვეულ ფენასა თუ რასას, არ შეუძლია რაიმე სამუშაოს შესრულება ან არ „ეკადრებათ“- ჩვენ, მასწავლებლებმა უნდა ვიზრუნოთ ნაბიჯ-ნაბიჯ ავუხსნათ მოსწავლეებს მათი თანაბარ უფლებიანობა,  დავადგინოთ რა მათი ინტერესები და დავეხმაროთ საკუთარი უნარების განვითარება- წარმოჩენაში, რათა თავად შეძლონ საკუთარი სურვილების,ინტერესების ფორმირება და „მინდას“ -შესაძლებლობების,საჭროებების განსაზღვრა განურჩევლად სქესისა რასისა და ეროვნებისა.
ჩემი პრაქტიკული გამოცდილებიდან შემიძლია ავღნიშნო ერთ-ერთი ფაქტი, ჩემი სადამრიგებლო კლასიდან, როდესაც კლასმა გარიყა გოგონა, რელიგიური ნიშნით, ამის გამომწვევი მიზეზი გახლდათ გოგონას განცხადება რელიგიისა და კულტურის გაკვეთილზე არ დასწრების სურვილი,ასევე   არ დადიოდ აექსკურსიებზე  თუ უნდა მოგვენახულებინა რომელიმე ტაძარი, ძალიან დამეხმარა ინგლისური ენის სწავლება და მისი მნიშვნელობის განმარტება თუ რატომ ვსწავლობთ ინგლისურ ენას, ბავშვებისგან მივიღე პასუხი რომ ეს ის ენაა რომელიც ყველა ქვეყანაში დაგვეხმარება კომუნიკაციაში..... სწორედ ინტერნაციონალური დატვირთვით და კულტურათა პატივისცემის მიზნით ავუხსენი მოსწავლეებს სხვა ერისადმი, რელიგიისადმი და რასისადმი პატივისცემის მიზეზები, სადამრიგებლო საათის დროს,ასევე კლას გარეშე ვესაუბრე იმ ბავშვსაც და ავუხსენი რომ მასაც უნდა ეცა პატივი იმ გარემოს ტრადიცია წეს-ჩვეულებებისათვის, რომელშიც იზრდებოდა და ეს არ ნიშნავდა საკუთარი რწმენის ღალატს, ის მოიპოვებდა კულტურულ ცოდნას, რაც მას დაეხმარებოდა საკუთარი მომავლის ფორმირებაში, ვესაუბრე ასევე მის მშობლებს.
 დავგეგმეთ ექსკურსია , მოვინახულეთ კახეთის რაიონში არსებული ტაძრები, ექსკურსიას ახლდა ის გოგონა და მისი ბებიაც, ბუნებრივია მათ არ მოილოცეს, მაგრამ დიდი ინტერესით ისმენდნენ ისტორიას და აკვირდებოდნენ ტაძრებს. ექსკურსიის შემდეგ, როდესაც  შევაჯამეთ ჩვენი ვიზიტი კახეთში,გოგონას ვთხოვეთ, რომ გაეცნო ჩვენთვის მათი ტრადიცია,წეს-ჩვეულებები, ბავშვები დიდი ინტერესით ისმენდნენ მის პრეზენტაციას,მან აღნიშნა მსგავსებები ჩვენს ტრადიციებთან, საუბარში ჩაერთო მთელი კლასი. პრობლემა სრულად მოგვარებულია, კლასში იგრძნობა თანამშრომლობითი, მეგობრული გარემო.

01.04.17 სამუშაო შეხვედრა , წინასატრენინგო დავალებების განხილვა
გაკვეთილის გეგმა კოლეგის შეფასება და თვითშეფასება


სსიპ  დავით სარაჯიშვილის სახელობის ქ.თბილისის მეთექვსმეტე საჯარო სკოლის ინგლისური ენის მასწავლებელი:
 თამარი კეკელია
                                                გაკვეთილის გეგმა
თემა: „ ტექნოლოგიები“
მიზანი:
·         მოსწავლეები შეძლებენ წინარე ცოდნის გააქტიურებას და მის ტრანსფერს აქტუალურ თემაში რომელთანაც შეხება აქვთ  ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
·         გაანალიზებენ მის დადებით და უარყოფით მხარეებს.
·         განუვითარდებათ პრეზენტაციისა და ჯგუფური მუშაობის ( თანამშრომლობითი) უნარი.
მიმართულება კითხვა:
უცხ.ს.VI.3. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის დარგობრივი შემეცნებითი ტექსტი
·           აკავშირებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას საკუთარ გამოცდილებასთან და ამის საფუძველზე გამოაქვს დასკვნა.

მიმართულება ლაპარაკი:
მონოლოგური მეტყველება
უცხ.ს.VI.15. მოსწავლეს შეუძლია საუბარი მისთვის საინტერესო/სასურველ თემაზე
·           აკონკრეტებს საუბრის თემას;
·           აკეთებს მცირე რეზიუმეს წაკითხულის, ნანახის, მოსმენილის გარშემო;
·            გადმოსცემს საკუთარ დამოკიდებულებას, განწყობას, თვალსაზრისს;
·           მოსაზრების, დამოკიდებულების გადმოცემისას გამოკვეთს მისთვის მნიშვნელოვან დეტალებს;
·           საუბრობს მომავლის გეგმებზე, სურვილებზე, ოცნებებზე.

წერის სტრატეგიები
უცხ.ს.VI.12. მოსწავლე ფლობს და იყენებს წერის ეფექტურ სტრატეგიებს (მოსამზადებელი, ტექსტის შედგენა, ტექსტის გაუმჯობესება) წერის პროცესის ყველა ეტაპზე.
·           დასმული საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით, მეხსიერებაში მოიძიებს საჭირო ინფორმაციას, ანუ გაააქტიურებს საჭირო ცოდნას .
·           შეარჩევს ინფორმაციებსა და იდეებს; მოიფიქრებს, თუ როგორ დააკავშირებს მათ ერთმანეთთან, ანუ შეიმუშავებს გეგმას.

დრო:  45 წუთი
მოსწავლეთა პროფილი: 20 მოსწავლე, კლასში არ არის სსიმ მოსწავლე
ორგანიზების ფორმები: ინდივიდუალური / ჯგუფური
წინარე ცოდნა:  მოსწავლე ფლობს გრამატიკულ და ლექსიკურ სტრუქტურებს , აღნიშნული საფეხურისათვის გათვალისწინებული მიზნებიდან გამომდინარე; რაც ხელს უწყობს პირადი მოსაზრების გამოხატვაში, შეუძლია პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა და სხვისი დამოკიდებულების გაგება, გაანალიზება- აქვს განვითარებული ინტერ და ინტრა პერსონალური უნარი რაც ხელს უწყობს თანამშრომლობით ურთიერთობის განვითარება /დახვეწას.
შესაძლო პრობლემები:  ტექნიკური პრობლემა;
( ამისათვის მასწავლებელს წინასწარ უნდა ჰქონდეს გაკეთებული სლაიდი ამობეჭდილი რომ ჩაატაროს პრეზენტაცია)
რესურსები:
·         დაბეჭდილი ტექსტები ტექნოლოგიების დადებით და უარყოფით მხარეებზე-სხვადასხვა მოსაზრებები.
·         პროექტორი
·         კომპიუტერი
·         ფლიჩარტი
·         მარკერები
·         მასწავლებლის მიერ მომზადებული პრეზენტაცია „Power point doc”
·         გაკვეთილის ბოლოს შეიქმნება მოსწავლეთა პრეზენტაციები.
აქტივობები:
            №1
·         მოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა / ჯგუფური მუშაობისათვის მომზადება  ( მერხების ორგანიზება-  მოსწავლეთა შესაძლებლობებიდან გამომდინარე თანაბარი გადანაწილება ჯგუფებში.   4 ჯგუფი- 5 მოსწავლე თითოეულ ჯგუფში.(დრო: 3 წუთი)
           №2
·         წინარე ლექსიკური და გრამატიკული ცოდნის გააქტიურება- მასწავლებლი სვავს კითხვას თუ რა არის „ტექნოლოგია“? მოსწავლეების მოწოდებული იდეებს წერს დაფაზე და შემდეგ ხსნის სიტყვის მნიშვნელობას. (დრო:5 წუთი)
№3
·         მასწავლებლის მიერ ორგანიზებული პრეზენტაცია  -„Power point doc”- მასწავლებელი აჩვენებს წინასწარ მომზადებულ სლაიდს- ძველი და  თანამედროვე,დახვეწილი ტექნოლოგიების შესახებ. სთხოვს მოსწავლეებს დაასახელოს წარმოდგენილი საგნების პოზიტიური და ნეგატიური მხარეები. (დრო: 8 წუთი)

№ 4
·         ჯგუფებს ურიგდებათ წინასწარ მომზადებული თემები ტექნოლოგიების შესახებ, მათი დადებითი და უარყოფითი შედეგების აღწერის შესახებ.
·         თითეულ ჯგუფი ინდივიდუალურად ამუშავებს თემებს, ამოწერენ მათ ძირითად აღნიშნულ საკითხებს, ასევე ინიშნავენ მათთვის უცხო სიტყვებს, ასევე გამოხატავენ საკუთარ აზრს კონკრეტული თემისადმი.  ( ინიდ/ჯგუფური)
·         ამზადებენ პრეზენტაციას. ( პოსტერს)
( დრო:15 წუთი)
№5
·         პრეზენტაცია.    (ჯგუფური/ ინდივიდუალური-  პრეზენტაციისათვის გამოდის სრული ჯგუფი -თითოეულ ჯგუფის წევრს გადანაწილები აქვს ჯგუფში გადაწყვეტილი საკითხის შესახებ მოკლე აღწერის /  დასახელების პრეზენტაცია)  
(დრო: 12 წუთი თითოეული ჯფუფისათვის 3 წუთი)               
დავალება : მასწავლებელი განმარტავს შემდეგი გაკვეთილისათვის განკუთვნილ დავალებას:            ( დრო: 2 წუთი)
 მოსწავლეები შემდეგი გაკვეთილისთვის ინდივიდუალურად  დაწერენ ესსეს:  „ მე, ვფიქრობ რომ საუკეთესო გამოგონება არის.... რატომ?!“
 (150-200 სიტყვა)

შეფასება:  
·         ჯგუფური მუშაობის შეფასება: მასწავლებელი აძლევს თითოეულ ჯგუფს განმავითარებელ შეფასებას- მოტივაციისათვის, თითოეული ჯგუფი ტაშით ხვდება ყოველი პრეზენტაციის დასრულებას.
·         საშინაო დავალების შეფასება მოხდება შემდეგი კრიტერიუმებით:

კრიტერიუმების ბადე ზემოთ მოცემული შემაჯამებელი წერითი დავალებისათვის
ქულები
პირობასთან შესაბამისობა

იცავს სიტყვების რაოდენობის ქვედა ზღვარს
0 - 1
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს
იყენებს მითითებულ კონსტრუქციას)
0 - 1
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები

გასაგებად და თანამიმდევრულად გადმოსცემს ინფორმაციებს
0 - 2
აზუსტებს, როდის რა მოხდა
0 - 2
ენობრივი უნარ-ჩვევები

იყენებს დროის გამომხატველ ნასწავლ გრამატიკულ კონსტრუქციებს, ფორმებს
0 - 2
იყენებს ნასწავლ ლექსიკას
0 - 1
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები

იჩენს გაბედულებას ენობრივი თვალსაზრისით
0 - 1
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10

გაკვეთილის შემდგომი რეფლექსია/თვითსეფასება
მასწავლებელი: თამარ კეკელია
კლასი : მეთერთმეტე
თარიღი:  21.03.2017
გაკვეთილის მთავარი მიზანი( რამდენად იქნა მიღწეული? როგორ გაზემოთ, რომ მიაღწიეთ/ვერ მიაღწიეთ შედეგს? ახსენით თქვენი პასუხი) :
გაკვეთილის მიზანი სრულადა იქნა მიღწეული მოსწავლეებს განუვითარდათ პრეზენტაციის უნარი, ასევე განახორციელეს არსებული ცოდნის ტრანსფერი კონკრეტული თემის პრეზენტაციის დროს , გააქტიურეს არსებული ლექსიკა და ენის გამოყენების სხვადასხვა სტრატეგიებიე.
რამ იმუშავა წარმატებით გაკვეთილზე? რატომ? თემის აქტუალურობამ წარმატებით იმუშავა, რადგან დღეს ყველა ადამიანი იყენებს სხვადასხვა ტექნიკასა და ტექნოლოგიას ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
რამ არ იმუშავა?რატომ?

რამდენად შეძელით მოსწავლეთა სპეციალური საჭიროებების, სოციალური მდგომარეობის გათვალისწინება გაკვეთილის პროცესში ( მათთვის საკლასო და/ან საშნაო დავალების მიცემისას; განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებისას)? რა სირთულეებს წააწყდით ამ მიმართულებით? როგორ გაითვალისწინებდით მათ შემდგომი გაკვეთილის დაგეგმვისას?
კლასში არ იყო სპეციალური საჭიროების მოსწავლე, თუმცა არსებობის შემთხვევაში მისი ინდ.საჭიროებიდან და ინტერესებიდან გამომდინარე განვახორციელებდი მის ჩართვას ჯგუფურ მუშაობაში, გამოხატავდა რა საკუთარ აზრს და დაასახელბდა იმ ტექ.საშუალებებს რომელსაც იყენებს და მის დადებით და უარყოფით მხარეებს.
ყველა მოსწავლე სხვადასხვა სოც. ფენის წარმომადგენელი თანაბრად იყო ჩართული საგაკვეთილო პროცესში, თავისუფლად გამოხატავდნენ საკუთარ მოსაზრებასა და პატივს სცემდნენ და ითვალისწინებდნენ ჯგუფის წევრების მოსაზრებებს.
როგორ შეცვლიდით დღევანდელ გაკვეთილს?
ვფიქრობ, ეს გაკვეთილი ორ საათზე გაწერილი უფრო ნაყოფიერი იქნებოდა მოსწავლეებისათვის,რადგან თავად შექმნიდნენე ჯგუფებში პრეზენტაციას  კომპიუტერული ტექნოლოგიის გამოყენებით, თუმცა შესანიშნავად შეასრულეს დავალება ფლიტჩარტზე.
რა პროფესიულ მიზნებს დაისახავდით  ანალიზის შემდეგ?
მოსწავლეებს შევუქმნიდი მეტად ორგანიზებულ გარემოს ტექნოლოგიურ სისტემაში.
.                                             22-23 .04.17.                                                    



სსიპ დავით სარაჯიშვილის სახელობის ქ.თბილისის №16 საჯარო სკოლის ინგლისური ენის მასწავლებლის თამარ კეკელიას

ტესტი

ნაწილი 1. გაიაზრეთ  და  უპასუხეთ  ქვემოთ  მოცემულ  სამ  შეკითხვას

1.     დაასახელეთ ეფექტიანი ფიზიკური გარემოს ორი მახასიათებელი (ან მაგალითი)  კლასსა და სკოლაში, მოკლედ ახსენით მათი მნიშვნელობა მოსწავლისათვის.


საკლასო გარემო ფართო ცნებაა,რომელიც გულისხმობს კლასში არსებულ განწყობას,ატმოსფეროს,რომლის ჩამოყალიბებაზეც გავლენას ახდენს მასწავლებელსა და მოსწავლეებს შორის ურთიერთობა;კლასში დამკვიდრებული წესები და ოთახის ფიზიკური გარემო,ზემოთ აღნიშნული, დიდ გავლენას ახდენს მოსწავლეთა აკადემიურ მიღწევებზე,მშვიდი და თბილი გარემო კლასში, მრავალ ფაქტორს უკავშირდება;მაგ: მოსწავლეთა ემოციური მდგომარეობა, მასწავლებლის ერთ-ერთი ძირითადი მახასიათებელი უნდა იყოს დადებითი ატმოსფეროს შექმნა სწავლება-სწავლის პროცესში. სკოლას მრავალი აქტივობის დაგეგმვა და განხორციელება შეუძლია, ეფექტიანი ფიზიკური გარემოს უზრუნველსაყოფად,როგორიცაა მოსწავლეთა ნახატების გამოფენა (აგრძნობინებს მოსწავლეებს მათდამი პატივისცემასა და ინტერესს მათი ინტერესებისადმი).უსაფრთხო გარემოს უზრუნველყოფა, სკოლის შინაგანაწესით და მისი დაცვა.
მასწავლებელი, რომელიც არც ზედმეტად მკაცრია და არც ზედმეტად ლოიალური, დადებით გავლენას ახდენს მოსწავლეთა აკადემიურ მიღწევებზე, როდესაც ურთიერთობაში იგრძნობა თავისუფალი გარემო-მოსწავლეს აქვს აზრის გამოთქმის საშუალება და პატივისცემის შეგრძნების გრძნობა. მნიშვნელოვანია მოსწავლეებთან კომუნიკაციის დროს, ასევე სახელით მიმართვა, რადგან არ იგრძნონოს მოსწავლემ მასწავლებლისგან რომ  ის როგორც პიროვნება არ აინტერესებს. მნიშვნელოვანია მასწავლებლისგან იგრძნობოდეს ენთუზიაზმი და ხალისი-რაც მოსწავლეებზეც გადადის. საკლასო გარემოს ეფექტიანობა განისაზღვრება ინდივიდუალურობით, მოსწავლეთა საჭროებების გათვალისწინებით, საგაკვეთილო პროცესამდე , პროცესში და  შემდგომ.
 იმ შემთხვევაში თუ მასწავლებელი არ ეთანხმება მოსწავლის აზრს , ისე უნდა გამოვხატოთ ეს, რომ მოსწავლე არ ჩავაყენოთ უხერხულობაში....
ფიზიკური გარემო მოსწავლეებისათვის უნდა იყოს კომფორტული-რაც განაპირობებს პოზიტიურ დამოკიდებულებას მასწავლებლისადმი და თანატოლებისადმი, საკლასო გარემოს სამი ტიპიდან გამომდინარე ( კონკურენტული,თანამშრომლობითი და ინდივიდუალური)  დაცული უნდა იყოს ბალანსირება  ეფექტიანი ფიზიკური გარემოს უზრუნველსაყოფად.

2. განმარტეთ, რატომ უწყობს ხელს თანამშრომლობითი სწავლა მოსწავლის სოციალურ (მაგ. კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის უნარი)და პიროვნულ (მაგ. სააზროვნო უნარები, პასუხისმგებლობის გრძნობა და სხვ.) განვითარებას.


თანამშრომლობითი სწავლების დროს მოსწავლეებს უნვითარდებათ მეტაკოგნიტური უნარი,ინტრა და ინტერ პერსონალური ინტელექტი-მონაწილეობენ დიალოგში გამოთქვავენ და განიხილავენ საკუთარ მოსაზრებებს,ეხმარებიან თანაკლასელებს, უნვითარდებათ ინდივიდუალური და ჯგუფური პასუხისმგებლობის უნარი, ასევე თანამშრომლობითი სწავლება ხელს უწყობს, შემოქმედებითი აზროვნების უნარის განვითარებას.

3.
დაასახელეთ ორი ხერხი/გზა, რომლითაც მასწავლებელს შეუძლია შექმნას ორგანიზებული და უსაფრთხო სასწავლო გარემო. მოიყვანეთ შესაბამისი მაგალითები
დაასაბუთეთ, რატომ შეუწყობს ხელს თითოეული დასახელებული სტრატეგია ორგანიზებული და უსაფრთხო გარემოს შექმნას.
უსაფრთხო სასწავლო გარემოს შექმნისათვის აცუვილებელია,შევისწავლოთ და შევაფასოთ გარემო სხვადასხვა სფეროში; აქ მოიაზრება მშობლებთან თანამშრომლობაც რომელიც ერთ-ერთი ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტორია, უსაფრთხო გარემოს დაგეგმვის პირველი ეტაპი შეიძლება განხორციელდეს სხვადასხვა გზით : კითხვარის, დასწრების, მონიტორინგის საშალებით.
მაგ: ვაწარმოოთ მონიტორინგი, მოსწავლეთა სხვადასხვა საფეხურზე, განსაზღვრული კრიტერიუმებით ( თუ გვაქვს  პრობლემა, ან კონკრეტული მიზანი) და შემდგომ დავგეგმოთ განსახორციელებელი ღონისძებები.
გამოვიყენოთ კითხვარი მშბლებთან და მოსწავლეებთანაც : თუ რა აღელვებთ მათ?! როგორია მათთვის იდეალური საკლასო გარემო?!რას ურჩევდნენ მასწავლებელებს?! რას შეცვლიდნენ სკოლაში.
აღსანიშნავია თუ სად და ვისთან ვქმნით უსაფრთხო გარემოს, გავითვალისწინოთ რაიონი/რეგიონი, საფეხური...რადგან ყველა საფეხურს აქვს თავისი მახასიათებელი ასევე როგორც ყველა თემს.
ნაწილი 2. თქვენს წინაშეა არჩევითპასუხებიანი  ტესტური დავალებები. გაეცანით, დაფიქრდით და მონიშნეთ სწორი პასუხები


1.     იაპონურ საგანმანათლებლო სისტემაში დამკვიდრებული პრაქტიკის მიხედვით, მასწავლებელთა ჯგუფი ახდენს გაკვეთილის გარჩევა/შესწავლას, რაც გულისხმობს:

I. ერთ-ერთი მასწავლებლის მიერ შედგენილი გაკვეთილის გეგმის განხილვასა და რეკომენდაციების მიცემას მისი გაუმჯობესების მიზნით;

II. გაკვეთილზე დასწრებას, რომლის დროსაც, დამსწრე მასწავლებლები დადიან ოთახში და აკვირდებიან, თუ რას აკეთებენ მოსწავლეები;

III.გაკვეთილის ჩატარების შემდეგ მასწავლებლის მიერ გაკეთებული ჩანაწერებისა და  წერილობითი რეფლექსიის გაანალიზებას;

IV. თავდაპირველი გეგმის მიხედვით ჩატარებული გაკვეთილის შესწორებული სახით ჩატარებას სხვა კლასში, შეტანილი ცვლილებების შეფასების მიზნით.


ა) I, II და III;
ბ) I, II და IV;
გ) II, III და IV;
დ) ყველა.


2.       ჩამოთვლილთაგან რომელი გზა ემსახურება ყველაზე მეტად მასწავლებლის  მიზანმიმართულ პროფესიულ განვითარებას?

ა) მასწავლებელი ხშირად უნდა ესწრებოდეს აკრედიტებული ორგანიზაციების მიერ ჩატარებულ პროფესიულ ტრენინგებს სხვადასხვა საკითხებთან დაკავშირებით, რადგან ამ ორგანიზაციებმა უკეთ იციან, რასაჭიროებები აქვთ მასწავლებლებსდა მათი ტრენინგები სწორედ მასწავლებელთა პროფესიულ განვითარებას ემსახურება. 

ბ) მასწავლებელი უნდა აკეთებდეს საკუთარი პრაქტიკის კრიტიკულ ანალიზსა და შეფასებას, რის საფუძველზეც იგი შემდგომ დაგეგმავს თავის პროფესიულ განვითარებას. ამაში მას შეიძლება ბევრი რამ ეხმარებოდეს - დაწყებული კოლეგებთან თანამშროლმობით, ლიტერატურაზე წვდომითა და ინფორმირებულობით დამთავრებული. 

გ) მასწავლებელი საკუთარ პროფესიონალიზმს უნდა აფასებდეს კოლეგების მიღწევებთან საკუთარი მიღწევების შედარების გზით.ამიტომ მის მიერ შედგენილი განვითარების გეგმა შესაბამისობაში უნდა მოდიოდეს საგნობრივ კათედრაზე მიღებულ გადაწყვეტილებებთან და უმეტესწილად, კოლეგებთან თანამშრომლობას მოიაზრებდეს.

3.     მასწავლებლის მიერ პორტფოლიოს წარმოების მიზანია:

ა) ასახოს მასწავლებლის საქმიანობის ხარისხის ცვლილება, რომელიც დადასტურებულია მტკიცებულებაზე დაფუძნებული თვითშეფასებითა და რეფლექსიით;

ბ) მისცეს მასწავლებელს შესაძლებლობა, შეაგროვოს სამსახურეობრივი მოვალეობების დროული და ხარისხიანი შესრულების ამსახველი დოკუმენტაცია;

გ) დაეხმაროს სკოლის ადმინსტრაციას, გააკონტროლოს, რამდენად ხდება მასწავლებლების მხრიდან დირექციის მიერ გაცემული დავალებების შესრულება.


4.       პორტფოლიოში ჩადებულ თითოეულ დოკუმენტს საჭიროა თან ახლდეს მასწავლებლის კომენტარი.არსებობს კომენტარის სხვადასხვა ტიპი. წერილობითი კომენტარის რომელ ტიპს წარმოადგენს მასწავლებლის მიერ გაკეთებული შემდეგი კომენტარი:

,,ახალი მეთოდით ჩატარებულ აქტივობასთან დაკავშირებით, დამსწრე ფასილიტატორისგან მივიღე უკუკავშირი, რომელიც ჩემთვის აღმოჩნდა...“

ა) მიზნის ამსახველი წერილობითი კომენტარი;
ბ) დოკუმენტის ავთენტურობის შემოწმების და შეფასების შედეგების ამსახველი წერილობითი კომენტარი.
გ) შინაარსის ამსახველი წარწერების, სათაურის სახით გადმოცემული წერილობითი კომენტარი;
დ) განსჯის შედეგად მიღებული წერილობითი კომენტარი;

5.       რატომ უწოდებენ პორტფოლიოს გამოყენებით მასწავლებლის საქმიანობის შეფასებას „სამართლიან“ შეფასებას.

ა) მასწავლებლის პროფესიულ პორტფოლიოზე დაყრდნობით მისი საქმიანობის შეფასება უნიფიცირებული და სტანდარტულია. შესაბამისად, გამორიცხულია შემფასებლების სუბიექტური მიდგომები;

ბ) მასწავლებლის პროფესიულ პორტფოლიოზე დაყრდნობით მისი საქმიანობის შეფასება  მოიაზრებს მასწავლებლის სამუშაო სტაჟს და ავტორიტეტს, რაც დასტურდება მისი კომპეტენციებით.

გ) პორტფოლიოში წარმოდგენილია მასწავლებლის პრაქტიკული საქმიანობის ამსახველი სისტემური და დოკუმენტური მტკიცებულებები, რომლებიც თავისთავად ადასტურებს მასწავლებლის კომპეტენციებს.


სსიპ დავით სარაჯიშვილის სახელობის ქ.თბილისი მეთექსვმეტე საჯარო სკოლის
ინგლისური ენის მასწავლებლის თამარ კეკელიას ტრენინგის შემდგომი დავალება

I უნარი -ურთიერთ პატივისცემაზე დაფუძნებული,ემოციურად უსაფრთხო და წამახალისებელი სასწავლო გარემოს შექმნა.
ვფიქრობ, ზემოთ აღნიშნულ უნარს ვიყენებ ეფექტურად, რაც გარკვეულ წილად განაპირობებს ჩამოთვლილ სხვა უნარებსაც:
·         კომფორტული ფიზიკური გარემოს,შექმნა, ფიზიკური გარემოს გამოყენება საგანმანათლებლო მიზნით;
·         მოსწავლეთა ინდივიდუალური თავისებურებების/საჭიროებების გათვალისწინება და სასწავლო პროცესში მათი თანაბარი ჩართულობის უზრუნველყოფა;
·         ორგანიზებული გარემოს შექმნა,სადაც მუშაობენ წინასწარ შემუშავებული ნორმების/წესების/პროცედურების მიხედვით’
·         დროის ეფექტური მართვა;
·         თანამშრომლობითი სწავლების ფორმების გამოყენება.
ყოველთვის ვაგრძნობინებ მოსწავლეებს, მათ მნიშვნელოვნებას, ვინტერესდები მათი ინტერესებით და საჭიროებებით,რაზე დაყრდნობითაც ვგეგმავ  აქტივობებს ,რათა კლასის ყველა მოსწვალე ჩაერთოს საგაკვეთილო პროცესში, ვზრუნავ მათი მოტივაციის ზრდაზე( განსაკუთრებით -დაბალი თვითშეფასების მოსწავლეების). მათ მცირედ მცდელობასაც კი ვახალისებ და ნაბიჯ-ნაბიჯ ვუზრდი დავალებების სირთულეს. მოსწავლეებს მივმართავ სახელებით( ვცდილობ,მალე დავიმახსოვრო ახალ კლასში-ახალი მოსწავლეების სახელები/გავიგო მათი ინტერესები), რაც პოზიტიურად აისახება ურთიერთობებზე, განსაკუთრებით დაწყებით საფეხურზე სხვადასხვა აქტივობების შესრულების შემდეგ, ვაძლევ წამახალისებელ სერთიფიკატს,სტიკერს,განმავითარებელ კომენტარს. ვცდილობ ,ხშირად შევხვდე მშობლებს, ავუხსნა,განვუმარტო ინგლისური ენის სწავლება/სწავლის საფეხურები და მიმართულებები, რაც ბევრ კითხვის ნიშანს იწვევს მათში, ეს გზა უზრუნველყოფს მათ მომავალ წარმატებას საბაზო და საშუალო საფეხურზე. სწავლობენ და უნვითარდებათ თვითრეგულაცია , მოსწავლეები გრძნობენ პარივისცემას ,წესებისი დარღვევის შემთხვევაში ( რომელსაც ვადგენთ ერთად) პოზიტიურად,ინდივიდუალურად ან ჯგუფს შევახსენებ ხოლმე მათ...
მე ვფიქრობ, ეს უნარი ალბად ყველა მასწავლებელში უნდა იყოს; თუმცა ყველა უნარი საჭიროებს განვითარებას, რაშიც დამეხმარა სხვადასხვა რეალური ასევე ვირტუალური ტრენინგ მოდული.
II უნარი -მიუხედავად ზემოთ აღნიშნული მცდელობისა გამოვყობ: „ კომფორტული ფიზიკური გარემოს შექმნას ,ფიზიკური გარემოს გამოყენებას საგანმანათლებლო მიზნით“
ძალიან ხშირად გარემო პირობების გამო ვერ იქმნება კომფორტული გარემო-არ გვაქვს შესაბამისი რესურსი ან მწირეა , იშვიათად ხერხდება კონკრეტულ თემასთან კავშირში მოსწავლეების გაყვანა რეალურ გარემოში, ხშირად ვერ ხერხდება მერხების გადაადგილება აქაც მრავალი სხვადასხვა მიზეზია...( ერთ-ერთი შემდეგი გაკვეთილისათვის მზადება...)
ვფიქრობ, უნდა გავაანალიზო მეტად  დროის ეფექტური მართვა, ვგულისხმობ დროის გადანაწილებას  უფრო ლაკონურად სხვადასხვა აქტივობებზე, გამოვყობ დროს საკლასო გარემოს მოსაწესრიგებლად. ( გაკვეთილისათვის განსაზღვრულ დროში გარემოს მოსწესრიგება სამუშაოსთვის და სამუშაოს შემდეგ)
 ვიზრუნებ უფრო მეტი რესურსის შექმნაზე მოსწავლეებთან ერთად ,რომ განხორციელდეს- მოსწავლეებისთვის  ენის სწავლება/სწავლის, გამოყენების საჭიროების ჩვენება -  ცოდნა/გამოყენება რეალურ გარემოსთან ტრანსფერის შესაძლებლობას იძლეოდეს.



29.08/30.08/31.08/01.09



        Reading lesson plan
Teacher: Tamari Kekelia
Level :
Intermediate (11th  grade)
Time:
45 minutes
Main aims and objectives:
By the end of the lesson learners will be able to:
·          Read and think critically  about  different technologies and appreciate advantages and disadvantages.

• Students will be able to make  a small presentation
Personal aims:
·         To maximize student participation
·         Motivate learners to see the usage of the foreign language
Class profile:



Number of students 20.
No personal need students

Organization: 
group work/ individual
(students are set in groups of four)
Assumption:
Students are good at understanding the main idea of the reading texts- specially the topic includes their everyday life and interests.
Anticipated problems and solutions:
 Some students might not be aware of some vocabulary in the text.
Solution: they will guess the word meanings from the context or with a help of friends. Later they will look up the additional words for homework in the dictionary.

Assessment  types
Formative ( teacher gives feedback to the learners according to her notes  which she makes while listening to the presentations)
Summative for individual : After the lesson as a homework teacher gives students  a task according to their will to make a power point presentation or to make notes on the paper about : ‘’what is the best invention for me?” and asses the one by the criterias which is known for students.









Criterion for the task
scores
Word  limit ( max 150-200)
0 - 1
Speaks about the exact topic
0 - 1
Information is well-organized
0 - 2
Reads fluently
0 - 2
Uses the studied vocabulary
0 - 2
Seems additional work
0 - 1
Shows creativity
0 - 1
Maximum score : 10
Materials:
projector, computer, WB, markers, notebooks ,pens, papers( handouts) Power point presentation




Lesson focus: Reading
       Stage
           Aim
       Procedure
Time and interaction
Lead in
To generate the interest
Teacher asks  Ss what is Technology?  And explains the word with a help of Ss.

 Gives an explanation of the word.
T/s         
 5 minutes
Pre-teaching vocabulary
To highlight the key words to prepare Ss for the reading
Teacher shows a power point  slide of different  technologies : old and developed ones gives a little information, and  asks learners to name the things / positives and negatives of the ones.    https://docs.google.com/presentation/d/13sRoVBhl4CiSvBPnfS1ssyBvYy-K3ICfOczYy7wHKik/edit?usp=sharing


T/S

10 minutes
Reading for gist
To develop reading for gist skill
In groups of 4;  Ss  read different essays ( 2 or 3 ones)  about technologies and  write out the main  mentioned  topics (also they underline or write out new words for themselves) and  make a poster  
S
15 minutes
Post reading
To develop the presentation skill
·        Each group shares the gained info to the class   ( every group member has to speak about one thing shortly) https://3.bp.blogspot.com/-BQUCUQqqcW8/WIZIc5P3IfI/AAAAAAAAGx8/Cs1fqfQO8s8VyII00yWoBiOc91JOCFUDQCLcB/s320/4.jpg
12 min ( for each group 3 mins)
Feedback
To motivate learners /provide support.
Formative ( teacher gives feedback to the learners according to her notes  which she makes while listening to the presentations)
 T
3 minutes.
Homework
To consolidate the vocabulary and the topic
Summative for individual : After the lesson as a homework teacher gives students  a task according to their will to make a power point presentation, make a record  or to make notes on the paper about : ‘’what is the best invention for me?” and asses the one by the criterias which is known for the  students.



Teacher puts the task on the class blog .where students are able to present their recorded work .or presents face to face for the next lesson.


No comments:

Post a Comment

teach and learn

    პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნვა 17.09.20-06.07.21      07.10.20 Key consulting conference :                                              ...